Analýza konkurence: Získejte náskok před ostatními
Obsah článku:
Možná ji nesledujete, ale podvědomě moc dobře víte, že je krok před vámi. Konkurence. Jak to jen dělá, že se jí daří víc než vám? Možná vás situace dohnala k tomu, abyste ji začali sledovat – přesto se vám nepodařilo získat odpověď. Nevadí, nemusíte být na to sami. Nechte si vypracovat analýzu konkurence a získejte před ní náskok.
Kdy je nejvyšší čas na analýzu konkurence?
Pokud usilovně přemýšlíte nad tím, na která klíčová slova se vaši konkurenti zobrazují ve výsledcích vyhledávání na lepších pozicích, z jakých zdrojů k nim přichází cílová skupina a co chybí vašemu webu, měli byste se obrátit na odborníky. Přesný název služby je content GAP analýza neboli analýza konkurence z pohledu obsahu. Získáte díky ní potřebné informace, na základě kterých provedete změnu obsahu. Až na svůj web doplníte konkrétní obsah, dojde k nárůstu tzv. organické návštěvnosti (návštěvnosti z vyhledávačů). V případě správných úprav může vzrůst návštěvnost o stovky až tisíce uživatelů. V rámci výsledků analýzy se dozvíte konkrétní nápady, na základě kterých vytvoříte nebo necháte vytvořit další obsah – například další kategorie zboží, témata článků pro firemní blog, názvy produktů apod.Co je podstatou analýzy konkurence?
Stále netušíte, co si pod pojme analýza konkurence představit? V podstatě jde o porovnání obsahu vašeho webu a webů konkurence. Ze seznamu se dozvíte, která klíčová slova jsou pro vaši konkurenci důležitá, zatímco vy na ně zapomínáte. Content GAP analýza má podobu přehledné tabulky s informacemi ohledně SEO (optimalizace pro vyhledávání) i obsahu, který má úspěch na sociálních sítích. Zároveň v ní najdete i obsah, který se nenachází přímo na vašem webu/profilech na sociálních sítích – například placené články v magazínech, znění e-mailů zaslaných v rámci hromadného marketingu, informace obsažené v e-boocích a v neposlední řadě znění placení reklamy. Jinými slovy – vše, co potřebujete ke zlepšení svého businessu.Přínos analýzy konkurence v kostce
Opakování je matka moudrosti. Proč je analýza konkurence důležitá?- Odhalí nedostatky, na které byste sami nepřišli. Prozradí vám konkrétní tipy na obsah nezbytný pro zvýšení návštěvnosti.
- Dozvíte se z ní, jakým způsobem přistupuje k obsahu vaše konkurence a co má na svých webech „navíc“.
- Content GAP analýza vám ušetří spoustu drahocenného času. Představa, že procházíte všechny konkurenční stránky a porovnáváte je se svými z hlediska obsahu, je nereálná.
- Budete mít jasnou představu o konkrétních klíčových slovech, na která byste se měli zaměřit a zakomponovat je do svého webu.
- Objevíte nedostatky v nákupním procesu, kvůli kterým jste zbytečně přicházeli o zákazníky. Po provedení patřičných úprav vzroste konverzní poměr.
- Získáte povědomí o produktech, který by si po obsahové stránce zasloužily podpořit, aby se k nim cílová skupina snáze dostala přes vyhledávače.
Vyžadujte výstup v prvotřídní kvalitě, kterému budete rozumět
Dostali jste lákavou nabídku na vytvoření Content GAP analýzy za „pár korun“? Raději se obraťte na zkušené profesionály s prokazatelnými referencemi. Například na online marketingovou agenturu jakmy s.r.o., jejíž analýza zahrnuje dokument v PDF o cca 15-30 stránkách a Excel tabulku.Budete analýze konkurence rozumět?
Pokud jde o analýzu vypracovanou odborníky z jakmy s.r.o., nemáte se čeho bát. Informace dostantete v lehce stravitelné podobě – ihned se v nich zorientujete a dozvíte se, kde začít a jakým způsobem zlepšit web. Pokud návrhy zpracujete správně, dosáhnete lepších pozic ve vyhledávání, zvýšení návštěvnosti a obsah, který zákazníky zaujme. Se zapracováním nového obsahu vám v agentuře jakmy.cz také rádi pomůžou, více informací na jejich webu.Publikováno: 02. 03. 2019
Kategorie: Marketing