E-mail marketing: Jak pomůže vašemu podnikání posílání e-mailů?

E-mail marketing je dnes považovaný za jednu z nejúčinnějších forem online propagace. Přesto se stále najde mnoho lidí, kteří prodejní e-maily ve své schránce považují pouze za otravný spam. Jak tedy posílání e-mailů může podnikatelům pomoct?

Úspěšnost e-mailingu závisí na přístupu

Správně dělaný e-mail marketing dnes neznamená pouze snahu za každou cenu prodávat. Jeho hlavním účelem by mělo být hlavně navázání vztahu se zákazníkem - stávajícím i potenciálním. Děje se tak díky e-mailům, které nějak důsledně prodejní zdaleka nejsou - informativními newslettery, přáními k svátku a narozeninám nebo děkovnými zprávami za nákup. Možná i vám chodí pravidelně e-maily, které si s chutí přečtete. Ty ale určitě nevypadají pouze jako změť obrázků s cenovkami. Naopak - obchod s potravinami pro vás vybírá sezónní recepty, módní e-shop radí jak podle posledních trendů vyladit váš šatník. Na tyhle zprávy reagují lidé úplně jinak. Proklikávají se k prodejci na web, zmiňují se o něm před známými nebo na sociálních sítích a v neposlední řadě u něj rádi nakupují. A právě o to v e-mail marketingu 21. století jde.

Základem je vhodně zvolená strategie

Abyste měli komu své zprávy posílat, je potřeba mít dostatečně širokou databázi kontaktů. Chtít po návštěvnících vašich stránek jejich e-mailovou adresu suchým slibem, že jim za to budete zasílat svůj občasný newsletter, už ale dnes nikoho neohromí. Lidé mnohem raději reagují, pokud jim za zanechání jejich kontaktu nabídnete něco opravdu hodnotného - poskytnutí slevy, stažení e-booku, účast v soutěži nebo jiný benefit. Váš způsob získávání kontaktů je ideální zahrnout už do e-mailingové strategie, která se stanovuje na samém počátku. V té si dále určíte, jaké výsledky od posílání e-mailů očekáváte nebo jakým typem zpráv k tomu budete chtít dojít. Pokud se vám podaří takovou strategii vhodně vyladit, máte šanci se zařadit se mezi podnikatele, kteří na tento způsob marketingu nedají dopustit.

Publikováno: 17. 10. 2017

Kategorie: Marketing

Autor: admin

Tagy: e-mailingová strategie