Jak do e-shopu přilákat nové zákazníky a udržet si je?

Do nové restaurace přilákáte hosty třeba starým dobrým „áčkem“ nebo stylovou nástěnnou tabulí. V online prostředí takovou možnost nemáte – ale můžete vyzkoušet jiné způsoby. A že se jich nabízí víc než dost. Ty nejefektivnější jsme pro vás shrnuli v tomto článku.

​Prosaďte se ve vyhledávačích

E-shop, který se po zadání relevantního klíčového slova neobjevuje na první stránce výsledků vyhledávání, má velmi složitou pozici. Vyhledávače (u nás především Google a za ním Seznam, ostatní nestojí za pozornost) sice nejsou zdaleka jediným kanálem návštěvnosti, ale o to zásadnější roli hrají. Začněte se proto zajímat o optimalizaci stránek (search engine optimization neboli SEO) a PPC reklamu. Obojí vás katapultuje do míst, kde se pohybují vaši zákazníci.

​Ovládněte sociální média

Po vyhledávačích jsou to právě sociální média, kam by měla směřovat vaše pozornost. A to nejen na starý známý Facebook, ale také na Instagram. Obě platformy nabízí specifické prostředí a výhody – zatímco Facebook si stále udržujte širší uživatelskou základnu, Instagram kontruje silnými stories a přítomností influencerů.

​Používejte CRM systém

Když se vám podaří získat zákazníka, naučte se s ním pracovat. Pořiďte si přehledný CRM systém, který vám poslouží jako kukátko do duše nakupujících. Z nastřádaných dat se dozvíte klíčové informace, na základě kterých pak optimalizujete reklamní kampaně. Vhodně zvolená platforma vám zároveň poslouží i při řízení projektů. https://www.youtube.com/watch?v=kMAjn70xj5E

Zákazníky si hýčkejte

Zákazníci milují, když je o ně dobře postaráno. Dělejte pro ně maximum a odvděčí se vám opakovanými nákupy – začněte třeba zlepšením zákaznické podpory (přidejte na web online chat, jestli ještě nemáte) a slevu na první nákup. Slevové kupony jsou vůbec věc, na kterou většina zákazníků nedá dopustit, a tak jim pravidelně posílejte speciální promo kódy přímo do jejich e-mailové schránky.

Publikováno: 25. 09. 2021

Kategorie: Marketing