Odkud se bere hodnocení firem na internetu?
Pokud jste v minulosti hledali práci nebo jste procházeli nabídky produktů různých společností, mohli jste narazit na hodnocení firem, které bylo plné firemních zkušeností. Hodnocením firem myslíme samozřejmě reference a recenze na internetu, které lze brát za velice mocný nástroj. Bohužel si to mnoho podnikatelů stále neuvědomuje a nesleduje, jaký je na něj ohlas. Skrze hodnocení firem se však lidé projevují, říkají svůj názor na danou firmu. A nezáleží na tom, jestli jsou to zaměstnanci dané společnosti nebo její zákazníci, kteří před časem nakoupili v internetovém obchodě firmy.
Recenze na internetu jsou bezesporu pomocným nástrojem, díky kterému si uděláme obrázek o firmě nebo o podnikateli jako takovém. Rozhodně bychom se jich neměli bát. Možná se však spíše potýkáte s jednou velkou nevědomostí, a sice nevíte, kde se tyto recenze berou.
Lidé lidem
Jak již bylo nastíněno, za recenzemi stojí především zákazníci nebo zaměstnanci dané firmy. A nezáleží na tom, jestli jsou to současní a stávající zaměstnanci či zákazníci nebo jestli se jedná o pracovníky dávno vyhozené či o zákazníky nepreferující daný e-shop.
V současné době je možné hodnotit firmu mnohými způsoby. Například skrze Google – stačí se jen registrovat, respektive přihlásit do svého Gmail účtu a okomentovat konkrétní společnost, se kterou jste přišli v poslední době do styku či kontaktu.
Ano, některé reference mohou být falešné
Samozřejmě netvrdíme, že za všemi referencemi stojí jenom zaměstnanci a pracovníci. Některé reference mohou být zaplacené nebo naopak mají záměrně firmě uškodit, i když daný člověk firmu vůbec nenavštívil.
Bohužel je dnes velice těžké rozeznat, které reference jsou pravdivé a které byly napsány na objednávku nebo jenom v rámci pomsty. Proto i v této situaci dávejte na svou intuici.
Publikováno: 30. 09. 2020
Kategorie: Ostatní