BMW E46 jako první auto? I po letech jezdí dobře!

Potřebujete řidičsky schopné auto, které ani po letech neztratilo nic původního charisma a neutrhnete si sním ostudu – ale zároveň vás vyjde na zlomek toho, co nové auto? Pokud si potrpíte na jízdních vlastnostech více než na luxusu, zapomeňte na staršího „méďu“ a vydejte se cestou k Bavorsku. BMW E46 je stále žádaným artiklem a předmětem mnoha tunerů. Kdo ví, třeba se do něj zamilujete natolik, že se rozhodnete si jej ponechat a zakoupíte si k němu vzduchový podvozek BMW E46... BMW s kódovým označením E46 vyráběly v letech 1998 - 2005. Němci nabízeli až pět karosářských verzí sedan, kombi, kupé, kabriolet a Compact. Nejmenší Compact přišel na trh v roce 2001 a některé díly sdílel s předchozí generací E36. V roce 2000 přišla i sportovní verze M3. Přestože existovala jen ve verzi kupé a kabrio, dodnes je nejprodávanějším a komerčně nejúspěšnějším modelem BMW M vůbec. I to jasně hovoří o kvalitách, vyváženosti a všestrannosti této generace středně velkých BMW generace E46.

Design je koukatelný i dnes

Vzhled E46 musím označit za nadčasový. Dovolím si tvrdit, že i po 18 letech od debutu vypadá stále dobře. Auto má mírně zaoblené rohy a celkově působí robustně. Zatímco exteriér působí svěže, o kabině to říct už nemohu. Zde je opravdu cítit věk auta, i když kvalita vypracování a materiály jsou na špičkové úrovni (generace E9X na tom už tak není). Na předních sedačkách je dostatek místa i pro vyšších lidí, ale vzadu je to docela bída. Zde budou mít dost prostoru na delší cesty snad jen děti. Posed, ale i ergonomie pracoviště řidiče je příkladná. Základní sedačky však neposkytnou dobré boční vedení. Raději hledejte sportovní, které jsou vhodnější i na dlouhé cesty. Objem zavazadlového prostoru je 440 litrů v případě sedanu. Kombi nabídne 445 (1345 litrů). Rozměry sedanu jsou 4471 x 1739 x 1415 mm. Rozvor má 2725 mm.

Jízdní vlastnosti

Někteří lidé kritizují E46, že oproti předchůdci přibrala na váze. Přišla tak trojka o výborné jízdní vlastností? Inženýři vyšší hmotností sice obětovaly něco z jízdního zážitku, ale za to výrazně zlepšily bezpečnost, odhlučnění, ale i komfort. Podvozek obyčejných verzí nabízí výborný kompromis mezi komfortem a sportovními jízdními vlastnostmi. Dokonce na desetiletí s tímto autem stanovili etalon, podle kterého více konkurenční značky konstruovali a ladily svá auta v této třídě. Verze s M-paketem nabízejí sportovnější zážitek, ale na našich cestách s ním budete trpět. Zamrzí trochu delší dráhy manuální převodovky, u BMW je to bohužel standard z té doby. Při vyšším nájezdu navíc není výjimkou ani drhnutí v drahách, ale i nepřesnosti při řazení (vyjeté dráhy). Motory posílají výkon standardně na zadní nápravu. Pohon všech kol nese označení xDrive a byl dostupný pro verze 325xi, 330X a 330xd. V základě posílá 62% výkonu na zadní kola. Tak co, dáte si říct?

Publikováno: 23. 01. 2021

Kategorie: Ostatní

Autor: admin