Desítky českých značek nabízí franšízu. Že by záchrana před koronavirovou krizí?

V současné době se už nemusí lidem říkat, co je to franchising. Pravděpodobně každý s tímto pojmem přišel do styku. Vůbec poprvé jsme o tomto způsobu podnikání mohli slyšet v roce 1995, kdy se začala síť rychlého občerstvení jménem McDonald`s rozšiřovat po celém světě. I u nás vznikaly franšízové pobočky dnes už dobře známého rychlého občerstvení a řada firem se rozhodla jít v téže krocích. Dlouho neotálely ani české firmy, které se taktéž tímto způsobem chtěly rozšířit nejen po republice, ale i za hranice. A řada z nich i aktuálně nabízí svou franšízu. Nyní se však tato nabídka jeví jako záchrana firmy před koronavirovou krizí.

Právě rozšíření firmy do dalších koutů republiky může pomoct firmě přežít krizi, která se aktuálně line na Česko. To, co aktuálně zažíváme, je podle analytiků jen malý odvar toho, co nás ve skutečnosti ještě čeká.

Aktuálně svou franšízu nabízí desítky českých značek

Na trhu se aktuálně najdou desítky značek, které nabízí svou franšízu. Firmy totiž poměrně brzy pochopily, že právě franchisingu vděčí za rychlý start a rychlé zisky. S každou novou otevřenou franšízovou pobočkou přibylo do firemního rozpočtu dostatečné množství peněz, které se mohly použít na další inovace a další rozvoj. Aktuálně se finance potřebují víc než kdy dřív. Důvodem toho je snaha zalátat veškeré díry, které vznikly během měsíců neaktivity. Zejména gastronomické franšízy se snaží o rychlý nájezd do zajetých a normálních kolejí.

Franchising je v České republice oblíbený

Podle posledních průzkumů je franchising v České republice velice oblíbený. Zájem roste především o české franšízy, nikoli o ty zahraničí. Ty zahraniční nemají v České republice podle analytiků mnoho šancí na úspěch, bohužel. Důvodem zvyšujícího se zájmu o české franšízy je především přijatelnější cena licenčních smluv.

Publikováno: 30. 07. 2020

Kategorie: Podnikání