Efektivita telemarketingu závisí především na schopnostech operátora

Telemarketing je často opomíjený způsob akvizice nových a udržování stávajících zákazníků. Přitom může být velmi efektivní, ovšem musí se vzít za správný konec. V tomto článku se dočtete o členění a výhodách, které může přinést vašemu podnikání.

Definice telemarketingu by mohla znít takto: jedná se o přímý marketingový systém, kterým lze prostřednictvím jednoho nebo více médií získat odezvu zákazníka, nebo realizovat transakci. Ve srovnání s jinými způsoby komunikace má podstatnou výhodu, a to měřitelnost. Z tohoto důvodu se telemarketingu často přezdívá „marketing přímé objednávky“.

Telemarketing lze rozdělit na aktivní a pasivní podle toho, zda operátor osloví klienta, nebo klient operátora.

Aktivní telemarketing neboli OUT BOUND spočívá v aktivním telefonování. V praxi se může jednat o oslovení nových zákazníků, průzkum trhu, ale také zjišťování spokojenosti stávajících klientů. Výhoda spočívá v možnosti volby cílové skupiny a v měřitelnosti. Obecně je aktivní telemarketing finančně a časově náročnější než pasivní telemarketing.

Pasivní telemarketing neboli IN BOUND má podobu infolinky, kterou zákazníci využívají pro své dotazy, ale také pro případ, že preferují objednávku prostřednictvím telefonu.

id=

Publikováno: 23. 04. 2018

Kategorie: Marketing

Autor: admin

Tagy: call centrum praha | telemarketing