Plánování konference v praxi aneb Na co rozhodně nezapomenout?
Obsah článku:
Naplánovat konferenci, které se zúčastní desítky či dokonce stovky lidí, není snadné. Bez předchozích zkušeností může novopečený organizátor snadno udělat hloupou chybu, kterou nadobro pošlape jinak dobrý dojem z povedené akce. Máte strach, že jste si ukousli příliš velké sousto? Pohodlně se usaďte a přečtěte si následující tipy a doporučení. Budete-li se jich držet, konference dopadne na výbornou.
Definujte konkrétní přínos
Pro pořádání konference v Praze či kdekoliv jinde musíte mít objektivní důvod. Stanovte si proto nejprve cíle (prodej, představení nových produktů, brandbuilding...), na základě kterých budete pokračovat v plánování.Sepište si vše podstatné na papír
Anebo do Wordu, na tom nezáleží. Podstatné je, mít černé na bílém všechny pilíře, bez nichž by se konference zřítila stejně snadno jako domeček z karet. Sepište si program, zvažte místo konání a v neposlední řadě seznam hostů. Jednotlivých bodů se pak v průběhu realizace držte – minimalizujete tím riziko, že zapomenete na něco důležitého.Spočítejte si, jestli na na to máte
Organizace větší akce není náročná pouze časově a logisticky, ale také finančně. Dobře si proto předem spočítejte, zda vám konference neudělá zbytečně velkou díru do rozpočtu. Ušetřete na všem, co není důležité, a naopak buďte velkorysí např. při výběru vhodného místa – konferenční prostory musí být dostatečně reprezentativní a mít odpovídající kapacitu. K celkové částce přičtěte cca 15 – 20 % jako rezervu.Delegujte na externisty
Uspořádat konferenci není v silách jediného člověka. Nenakládejte si toho proto na svá bedra příliš a naopak využívejte služeb externistů, jak jen to bude možné. Spolupráce s odborníky vám ušetří čas, nervy a v konečném výsledku i finance.Publikováno: 23. 09. 2019
Kategorie: Podnikání