Za co Evropané v létě nejvíce utrácí? Barometr 2015 od Ferratum zná odpovědi!

Léto je v plném proudu. Spousta lidí nemá na práci ani pomyšlení a naopak si užívá těžce vydělaných peněz. Pokud vás zajímá, do čeho přes léto obyvatelé Evropy „investují“ zdaleka nejvíce, pak rozhodně nepřehlédněte nejnovější Ferratum letní Barometr 2015. Skupina Ferratum Group provedla unikátní výzkum, na základě kterého zjistila zajímavé detaily. Ferratum Group je inovátor v oblasti finančních technologií a do podvědomí milionů lidí se dostal svými jedinečnými mobilními půjčkami. Na českém trhu zprvu působila dceřinná společnost v nebankovním segmentu a následně podstoupila transformaci na regulérní banku. Ferratum Bank poskytuje atraktivní rychlé půjčky online, které ve svém segmentu nemají konkurenci.

Kdo se průzkumu účastnil?

Vraťme se však k letošnímu Barometru 2015, kterého se účastnilo celkem 5 685 domácností ze 16 evropských zemí. Šlo o klienty společnosti Ferratum a 60 % respondentů tvořilo ženské osazenstvo. Nutno podotknout, že průzkum probíhal online a respondenti za něj nebyli nijak finančně odměněni. Respondenti uvedli svůj čistý měsíční příjem a položky, které je v průběhu léta stojí nejvíce peněz. Marko Tuominen (vrchní analytik Ferratum Group) uvedl, že společnost Ferratum výsledky využije při dalším vývoji služeb.

Nejzajímavější data

A co konkrétně z ankety vyplynulo? Na první pohled byly viditelné rozdíly mezi disponibilním příjmem účastníků. „Nejchudší“ domácnosti mají na letní útraty pouze 720 EUR, ty nejbohatší pak 3 800 EUR. Evropské domácnosti utrácí značnou část příjmu za dovolenou. Celoevropský průměr činí 17 % a v čele tabulky jsou Španělé. Ti neváhají utratit za tuzemskou dovolenou plnou čtvrtinu příjmů. Češi jsou s 18 % lehce pod průměrem. Do zahraničí se nejčastěji vydávají Britové a Nizozemci (17 % příjmu), následují Dáni, Švédové (15 %) a Němci (13 %). V tomto ohledu jsou Češi ještě více pozadu, protože utrácí za zahraniční dovolenou pouze 11 % příjmů. Z letního Barometru 2015 dále vyplynulo, že se Evropané umí bavit a utrácí za společenské aktivity, s čímž jde ruku v ruce i nákup nového oblečení. Zároveň neváhají investovat do zvelebení domácnosti. Obyvatelé Bulharska do bydlení „strčí“ plných 21 %. Pokud vás letní Barometr od Ferratum zaujal, podívejte se na kompletní statistiky: Ferratum Group - Evropský letní barometr 2015-CZ

Publikováno: 02. 08. 2015

Kategorie: Finance