Česko je rájem autoklíčů

Celý automobilový průmysl prochází neustálým vývojem a podobně jsou na tom i autoklíče. Ty jsou na první pohled téměř stejné ke všem automobilům, na ten druhý už se ale výrazně liší.

Vydrží i přejetí autem

Nosíme je různě po kapsách, kabelkách, hrajeme si s nimi, pohazujeme na stůl nebo poličku v chodbě, když je nepotřebujeme. Klíče od auta máme za den v ruce několikrát, málokdy nás ale napadne se zamyslet, jak moc složitá je jejich výroba. U nás, ve Frenštátě pod Radhoštěm, se vyrábí autoklíče pro světové automobilky. Než se ale dostanou k majiteli auta, musí se pořádně otestovat. Požadavky jednotlivých koncernů jsou různé, každá automobilka si sama podrobně stanovuje, co vše musí autoklíče zvládnout. Testují se tak v teplotách od mínus čtyřiceti až do osmdesáti nad nulou, zkouší se zmáčknout mezi dvěma deskami, zda nedojde ke stisknutí tlačítek a simuluje se i silné zmáčknutí, třeba přejetí autem. Vydržet by měly i vyprání v pračce nebo pád z výšky několika metrů. Pozornost se zaměřuje i na planžetu u vystřelovacích klíčů, která se nesmí uvolnit moc lehce, ale také nesmí být příliš náročné ji dostat z krytky ven.

Složitá kompletace

Uvnitř plastové krytky se nachází 35 až 40 komponent, ze kterých je každý klíč složený. Rozhodně se proto nedoporučuje klíče doma zkoušet otvírat, zkoumat nebo opravovat, protože je nejspíše už nikdy nepodkládáte dohromady. Při výrobě autoklíčů se myslí i na to, že pro odemknutí auta musíte tlačítko ovladače stisknout větší silou, než pro jeho zamknutí. Je to standardní požadavek automobilek a slouží jako ochrana proti nechtěnému odemčení auta.

Klíče od auta by měly vydržet déle, než je životnost samotného vozu, ale jako každá věc, mohou se poškodit. S opravou pak dlouho neotálejte, i drobná prasklina nebo odlomený kus plastové krytky může znamenat velké poškození uvnitř.

Publikováno: 25. 05. 2021

Kategorie: Ostatní