Jak na zahraniční internetový marketing?
Máte zkušenosti s českým trhem a rozhodli jste se, že své služby či produkty vyšlete do světa? Pokud je vám tuzemský rybníček malý, přestaňte se v něm plácat a zamiřte do oceánu nových možností. Přijmete-li riziko, že vás možná roztrhají krvežízniví žraloci, směle do toho! Můžete na ně vyzrát jen lepším marketingem.
Klíčový je dobře optimalizovaný web v cizím jazyce. Možná vás napadlo, že začnete propagovat české webové stránky, které jen mírně upravíte. Chyba. Potřebujete profesionální prezentaci s kvalitními texty v cizím jazyce.
Jakmile budou webovky hotové, začnete s jejich propagací. Nabízí se několik základních směrů, kterými se můžete vydat. Mezinárodní internetový marketing má mnoho podob:
PPC vám zajistí okamžitý efekt. Na vaše nové webové stránky budou proudit uživatelé přes placené odkazy. Podstatné je, aby kampaň sestavil odborník na konkrétní trh, jinak v PPC „utopíte“ nemalou částku.
Další možností je offpage SEO neboli optimalizace stránek pro vyhledávače pomocí zpětných odkazů. SEO má z dlouhodobého hlediska velký význam a můžete díky ní ušetřit spoustu peněz. Opět platí, že bez hlubších znalostí zahraničního trhu zbytečně vynaložíte finanční prostředky bez kýženého efektu.
Je třeba si uvědomit, že uživatelé v různých zemích nepoužívají jen Google, ale také ostatní vyhledávače. Na ruském trhu dominuje Yandex a v Číně zase Baidu. Tyto vyhledávače obvykle upřednostňují webové stránky v „domácím“ jazyce – s anglickým webem nemusíte v záplavě konkurenčních projektů v mateřštině dané země uspět.
Skvělým propagačním kanálem mohou být sociální sítě jako Facebook, Twitter a další větší i menší lokální projekty.
Pokud si s propagací nevíte rady, obraťte se na někoho, kdo má se zahraničním online marketingem bohaté zkušenosti. V mezinárodních internetových vodách může uspět každý, ale největší šanci má ten, kdo se spojí s profesionály.
Publikováno: 23. 06. 2016
Kategorie: Marketing